Energiansäästö moottoripyörissä
2007 testasi Moottorituristilehti Guzzi 877 cm3:n uudehkossa moottoripyörässä GP:tä 15 000 km:n ajan. Kulutus oli ennen asennusta 6.1 l/100 km. Keskikulutus väheni 8 -15 % ja maantiejaossa 20 %. Kun laite otettiin pois, kulutus kasvoi uudellen ja asennuksen jälkeen päästiin jälleen aiempiin lukemiin.2005 asennettiin GP Suzuki VS 1400 m-pyörään. Kulutus putosi 1.5 litraa/100 km ja moottori alkoi toimimaan paremmin.
2006 asennettiin GP Suzuki 750, vm 1981. Ennen asennusta se ei pärjännyt kiihdytyksessä Suzukin 800 Customille, mutta nyt sille ei pärjää Suzukin 1400 Customikaan. 1-vaihteella ennen asennusta oli max nopeus n 70 km/h. Nyt se on 100 km/h.
2005 asennettiin GP Honda 1500 Box 6 m-pyörään. Kulutus putosi 1.5-2 litraa/100 km ja moottori tuli vääntävämmäksi ja herkemmäksi.
2002 asennettiin GP Harley Davidson-moottoripyörään. Kulutus väheni n. 2 l/100 km ja moottori herkistyi.
2004 asennettiin GP Honda CRF 300 m-pyörään. Moottori vastasi varsin nopeasti paremmin kaasuun ja vääntöä tuli merkittävästi lisää.
2002 asennettiin GP Honda 600 Transiin. Kulutus putosi 4.5:stä 3.8 litraan ja yläpään kierrokset kasvoivat 100:lla.
Moottorikelkat
2005 asennettiin GP Polaris 600 2T moottorikelkaan. Kulutus väheni 3.8 l/h ja kärytys väheni ja suorituskyky parani merkittävästi.2006 asennettiin GP Yamaha 700 SXR 2T moottorikelkkaan. Kulutus ja kärytys vähenivät ja moottorin suortituskyky parani merkittävästi
Muut pienkoneet
2006 asennettiin GP Yamaha Codiak 450 mönkijään. Kulutus väheni yli 3 l/h. Huippunopeus kasvoi 8 km/h. Moottorista tuli paljon sitkeämpi, minkä huomaa hyvin kuormaa vedettäessä pehmeässä maastossa ja mäissä. Sama omistaja on todennut todella merkittävät muutokset myös diesel-henkilöautossa, moottorikelkassa ja moottoripyörässä. 2T-koneissa on perinteinen kärytys vähentynyt merkiitävästi.2001 asennettiin GP Bridge Bratton itsevetävän ruohonleikkurin 5.5 hv:n 4T-moottoriin. Samalla polttoainemäärällä saadaan nyt leikata nurmikko kaksi kertaa entiseen verrattuna. Lähes yhtä isot muutokset on todettu useissa päältäkin ajettavissa ruohonleikkureissa. Huonosuhteisten pienkoneiden tyypillinen käry on myös vähentynyt merkittävästi.
Copyright © 2001, Giga Power Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.