Akkulaite

Akkulaite poistaa pienellä tasavirtajännitepulssilla sulfaattikerrostuman varauslevyjen pinnalta palauttaen sen akkuhappoon aktiiviseksi materiaaliksi. Akkulaite pitää levyt puhtaana jatkuvasti. Akku latautuu nopeammin, akun varauskyky, jännitetaso ja teho ovat maksimissaan. Se soveltuu kaikenkokoisiin akkuihin, jännite voi olla 6 V, 12 V tai 24 V, se on helppo asentaa akun napojen väliin ja vaihtaa akusta toiseen. Akkulaite lisää akkujen eliniän parhaimmillaan 2-5 kertaiseksi.

Keväällä 2000 ei kuorma-autoa saatu enää kunnolla käyntiin.1 kpl 24 V:n akkulaite asennettiin yhteiseksi kahdelle akulle. Akut entisöityivät varsin noepasti. Talvella 2001 ei ollut mitään ongelmia, vaikka yöllä käytettiin Webastoa auton lämmitykseen useita tunteja. Samasessa kuorma-autossa väheni polttoaineen kulutus useilla litroilla GP-polttoaineen säästölaitteiden ansioista, mitkä hän asensi samanaikaisesti akkulaitteen kanssa.

2005 asensi Maanrakennusliike akkulaitteen kaivinkoneen akkuihin, millä moottori ei enää kunnolla käynnistynyt. 2010 ovat samat edelleen käytössä ja moottori käynnistyy hyvin myös talvella.

2007 asensi Metsäkoneurakoitsija akkulaitteet metsäkoneiden akkuihin. Yhdessä metsäkoneessa oli akku jo vaihdon tarpeessa, kun moottoria ei saanut enää kunnolla käyntiin. 1-2 viikon päästä akkulaitteen asennuksesta moottori alkoi käynnistymään hyvin ja akku oli toimintakuntoinen vielä seuraavat 4 vuotta. Hän asensi myös GP-polttoaineensäästölaitteet moottoreihin. Polttoaineen kulutus väheni yli 2 litralla/h ja moottorit tulivat sitkeimmiksi sekä savuttivat vähemmän.

Kuljetusliikkeen kuorma-auton akku oli jo heikossa kunnossa. Kun akkulaite oli ollut kiinni 3 viikkoa, oli akun amppeerimäärä testerillä mitattuna enää 10 A alle uuden akun arvosta.

Veneilijä asensi akkulaitteen 2006 24 V:n veneakkuun, mikä oli ollut käytössä jo yli 10 vuotta. Akku oli vielä 14 vuoden iässä erinomaisessa kunnossa.

Yli-Iiläisen Kuljetusliikkeen kuorma-auto ei lähtenyt enää kunnolla käyntiin viikon lopun jälkeen. Syksyllä 2006 asennettiin akkulaite. 3 vkk:n elvytyksen jälkeen moottori lähti helposti käyntiin. Autoon myös asennettujen GP-polttoaineen säästölaitteiden ansiosta väheni polttoaineen kulutus 5 l/100km ja vetokyky paranani todella merkittävästi,

Akkulaite on käytössä Suomessa nyt kaikenlaisissa käyttökohteissa niin yksityis- kuin ammattikäytössä.

Virallisessa kokeessa otettiin vanha 12 V:n akku, jonka jännite oli 2.8 V. Akkua yritettiin ladata, mutta se ei latautunut. Jännitetaso säilyi 2.8 V:ssa. 17.12.1998 asennettiin akkulaite 26.1.1999 akkua yritettiin ladata, jolloin akku latautui jo jännitteeseen 7.42 V. akkulaite asennettiin uudelleen. 14.2.1999 akkulaite irroitettiin ja akkua ladattiin. Jännite nousi nyt 11.87 V:iin 14.2.1999 akkulaite asennettiin uudelleen. 19.2.1999 akkulaite irroitettiin ja akku laitettiin lataukseen. 22.2.1999 lopettiin akun lataus, jännite oli noussut 12.8 V:iin.

Jos akku on mekaanisesti vaurioitunut tai sakkaa on kertynyt akun pohjalle niin, että akku on oikosulussa, ei akkulaite valitettavasti voi enää korjata sellaista akkua.

Akkulaite on suuri helpotus akkuongelmista kärsiville kuten veneilijät, asuntoautoilijat, aurinkokennojen ja vara-akkusyteemien käyttäjät, talvikäynnistyksiä paljon suorittavat jne. Mm veneilijöillä hoituu akkujen talvisäilytys helposti kytkemällä akut rinnan yhden akkulaitteen taakse. Akkuja ei tarvitse talvella enää purkaa ja uudelleenladata.

Akkulaitteen verollinen hinta on 30 EUR + toimituskulu. Tilatessa mainitse, mikä on järjestelmän jännite.

| Sivun alkuun |

|Palaa Etusivulle|

Copyright © 2001, Giga Power Oy. Kaikki oikeudet pidätetään.

www.gigapower.fi mp@gigapower.fi Puh. +358 (0) 400 671 208